VELIKANI STRIPA: Alberto BRECCIA

Started by allba, January 05, 2011, 12:16:15 AM

Previous topic - Next topic

Anto

Alberto Breća:Izveštaj o slepima (Darkwood,Stripoteka broj 1155)

Čuveni argentinski crtač i strip autor je prema tekstu Ernesta Sabata uradio istoimeni strip na 52 stranice, Izveštaj o slepima.
Junak ovog neobičnog horora nesvakidašnjeg crteža,Vidal je opsednut slepima i doživljava ih kao neki poseban svet,svojevrsnu sektu koja živi u podzemnim pećinama,ima svoju hijerarhiju,određen način života...te pokušava da im se približi kada njegov prijatelj doživljava nesreću i ostaje bez vida.
Počinje da ga prati,čekajući trenutak kada će ga neko od njih vrbovati.
Priča - šta znam,ovakve horor priče nisu moja šoljica čaja (preskočio sam skoro sve Jezovnike osim prvog Korbenovog),i ovde mi je najupečatljivija atmosfera koja je zaista jako dobro dočarana.
Crtež - da budem iskren,iako je Breća jedan od velikana devete umetnosti,nikada mi nije prijao - čak sam se i u Mortu Cinderu jedva navikao na njega.A ovde ima neki opičeni stil,slikarski,fantazmagorični,kao da je na nekim haluciogenim opijatima,i tek na momente mi prija,ali u većem delu mi je wtf!

2.5/5
Dajte Ralph Azhama u Perle!
Može i u Stripoteku.

Snake Plissken

Meni je u Sinderu vrh, ovde mi je uzasan.

Ne znam kakav je taj tekst koji je adaptirao, ali ovaj scenario mi uopste nije legao.

Imrahil

Quote from: Anto on November 26, 2017, 11:21:15 PM
čak sam se i u Mortu Cinderu jedva navikao na njega.

Koliko čitanja je bilo potrebno? [garf]
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

naker777




Nitko - Carlos Trillo, Alberto Breccia


Izvjesni Daneri / Svako mora od nečega da počne jel. Daneri je prvi strip koji je Trillo napisao, i vidi se da mu je prvi. Pokušaj stvaranja noir detektivske atmosfere, ali mlako je sve to ispalo jer autor nije znao najbolje šta radi. Zreliji Breccia ovde u eksperimentalnoj fazi gde je u suštini već prevazišao strip kao medij, ovo nije strip crtež, ovo je umetnost i mesto mu je u muzeju.

Nitko / U vreme pisanja ovog stripa špijunske priče su ponovo bile u modi i ovo je neki mlak pokušaj pisanja bondovske špijunsko-avanturističke priče gde glavni junak pre svega snagom i mišićima pokušava da spreči glavnog negativca da promeni svetski poredak. Priča je toliko puna nelogičnosti i nebuloza da najradije ne bih trošio reči. Trillo se solidno izblamirao ovde. Dobro je što ovaj strip nosi naziv Nitko, ovaj strip jeste nitko. Breccin crtež u ovoj priči klasičnije prirode, ali i dalje dobar i jedini razlog što sam smogao snage da dovršim strip do kraja.

Putnik u sivom / Jedina priča vredna čitanja u ovom integralu jer ima u sebi ono mortcinderovsko gde čovek zarobljen u samici kroz moć snova postaje vremenski putnik i kratkoročno beži u druge epohe. Konstantan motiv koji provejava kroz argentinske stripove gde ih gvozdena čizma diktature na političkoj sceni naterala da pišu stripove o likovima koji svedoče dešavanjima, ali samo kao pasivni posmatrači, oni su očevici ali bez moći da bilo šta promene, a i kada pokušaju nešto da promene njihovi napori su jalovi. Prevladava gusta, mračna atmosfera, tuga i pasivnost, umrtvljenost, nemoć napaćenog naroda da se izbori sa diktaturom. Breccia ponovo u svojoj eksperimentalnoj fazi, raj za oči.


Šteta što je postojao primetan jaz u godinama između dva autora gde imamo mladog i neiskusnog Trilla koji tek počinje sa svojom karijerom, i zrelog Breccie koji eksperimentalnim pristupom probija okvire strip rešetke i postavlja neke nove standarde koji su rekao bih i dan danas nedostižni, ne samo za strip crtače već i za umetnike. Jedna dobra od tri priče nije dobar prosek što se tiče scenarija, ali ko voli autorski pristup i eksperimentalnost ovo je sa crtačkog stanovišta gromovit strip. Breccia je genije, hvala što se ovakav crtež objavljuje na ovakvom papiru kako i dolikuje bogu grafizma kakav je Breccia  :)